Колись вибір між «ручкою» і «автоматом» був питанням смаку, стилю та водійських навичок. Сьогодні ж механічна коробка передач стрімко відходить у минуле, поступаючись місцем автоматам на всіх основних ринках Європи та США.
Ще на початку 2000-х років більшість автомобілів у Німеччині, Франції, Італії, Іспанії та Великій Британії були "ручними" — частка механіки сягала 91%.
Автоматична трансмісія тоді сприймалася як розкіш: дорожча, рідкісна, майже екзотична.
Але з дешевшанням технологій і зростанням щільності руху у містах "автомат" став не розкішшю, а необхідністю. До 2023 року частка автомобілів із ручною коробкою на п’яти провідних європейських ринках впала до 29%.
Особливо помітні зміни у преміумсегменті: якщо у 2001 році лише третина моделей мала автомат, то у 2024-му це майже всі — 97%. У масових брендів ситуація теж вражає: від 5% у 2001 році до 63% у 2023-му.
Анатолій Анатоліч розкрив секрет загадкової жінки: скільки коштує особиста водійка для дітей телеведучого
Сірники в лунках: секрет здорової розсади, про який мало хто знає
Взимку буде жарко: салат "Мисливський" з перцем та помідорами, найкраща консервація
ОлександрЛукашенко відмовився бути президентом Білорусі… і сина Колю не поставлять в чергу спадкоємців
Америка показує ще драматичніший сценарій. Ще у 1939 році General Motors випустила першу серійну автоматичну коробку, а тепер у США "ручка" практично зникла: у 2023 році її частка серед нових легкових авто та невеликих вантажівок впала до рекордно низьких 0,8%.
Механічна коробка виживає переважно у спортивних автомобілях, де важливий драйв і повний контроль над машиною. Але навіть ці ніші скорочуються. Феліпе Муньос з JATO Dynamics попереджає: автоматична трансмісія стала стандартом, а «ручка» перетворюється на рідкісне явище. Незабаром вона може остаточно зникнути з наших доріг.
Читайте також:
Шок у світі авто: сотні нових BMW покинуті на парковці – хто винен.
Під Полтавою розкопали скарб: у гаражі знайшли легендарний Chevrolet Corvette C4, що стояв десятиліттями.